Recenziile acordate unei companii pe Google, Social Media, site, marketplace-uri, rental sites, ride sharing constituie elemente actuale esențiale pentru succesul afacerii în mediul online. Cu ajutorul tehnologiei și a internetului, consumatorii au acum puterea de a influența percepția publică asupra unei companii prin recenzii și ratinguri. Acest lucru face ca managementul reputației să fie o componentă crucială a strategiei de marketing a oricărei companii.
Recenziile negative au un impact semnificativ asupra afacerii tale. Iată câteva dintre modurile în care un acestea pot afecta business-ul tău:
1. Neîncrederea în companie: Un scor negativ conduce la o lipsă de încredere din partea consumatorilor, ceea ce sporește rata de respingere a produselor/serviciilor afacerii tale.
2. Scăderea vânzărilor de produse și servicii: Chiar și un consumator care ar cumpăra de la tine, din cauza recenziilor negative, alege să achiziționeze de la concurență.
3. Utilizatorii aleg concurența în defavoarea brandului: Acest lucru atrage după sine scăderea profitabilității afacerii, în ciuda eforturilor tale de promovare.
4. Scade interesul celor care își doresc un loc de muncă în companie: Review-urile negative pot descuraja potențialii angajați să se alăture companiei tale.
5. Scade încrederea partenerilor de afaceri, inclusiv furnizori și distribuitori: Având o reputație slabă, partenerii de afaceri ezită să colaboreze, iar furnizorii nu te contactează pentru a-ți acorda discount-uri.
6. Percepție negativă asupra calității: Un scor negativ poate afecta percepția consumatorilor asupra raportului dintre calitate și preț.
88% dintre consumatori au declarat că citesc recenziile pentru a determina calitatea unei afaceri locale, iar 39% fac acest lucru în mod regulat, conform raportului BrightLocal. Acesta a arătat, de asemenea, că doar 12% dintre consumatori nu citesc recenzii.
Conform Forbes, gestionarea reputației brandului este un act de echilibru. Companiile trebuie să fie mereu pregătite să răspundă eficient la crize și să construiască în mod proactiv încrederea consumatorilor. De asemenea, Forbes mai susține și că puterea recenziilor online din ultimul deceniu a învățat rapid companiile despre valoarea managementului reputației. Doar câteva recenzii negative pe Google sau alt site terț pot afecta într-un timp scurt o afacere de cinci stele.
Un studiu realizat de Harvard Business School a constatat că o creștere cu o stea în ratingul unei companii poate duce la o creștere de 5-9% a veniturilor.
- 41% dintre companiile cu recenzii scăzute au înregistrat o pierdere semnificativă de venituri.
- Scăderea cifrei de afaceri este influențată de faptul că reputația unei companii reprezintă 63% din valoarea sa pe piață. Conform studiilor, 58% dintre executivi înțeleg importanța managementului reputației online.
- Vânzările sunt influențate de comportamentul clienților. Aceștia citesc în medie 10 recenzii înainte de a încredința într-o afacere și petrec peste 13 minute luând o decizie de cumpărare. În plus, aproape 70% dintre oameni au încredere în opinii de la consumatori mai mult decât în reclamele plătite, subliniind importanța recenziilor și evaluărilor online.
- Notorietatea brandului depinde de consumatori, iar aceștia menționează frecvent mărci, în medie, de 90 de ori pe săptămână. Aproximativ 54% dintre consumatori folosesc rețelele sociale pentru a cerceta produse. De asemenea, încrederea clienților este obținută doar de către 39% dintre clienți, dacă mărcile au interacționat cu ei pe platformele de social media.
Dacă ai primit recenzii, comentarii sau feedback negativ, este necesar să știi cum să reacționezi. Eliminarea, ascunderea comentariilor sau răspunsurile amatoricești impactează negativ imaginea brandului pe o perioadă îndelungată.
În procesul de PR și managementul reputației există pași strategici pe care îi poți urma pentru a obține o imagine pozitivă și chiar memorabilă a brandului.
La Artvertising am dezvoltat un algoritm care identifică numărul de recenzii necesar pentru a crește probabilitatea de a obține recenzii pozitive.
Odată identificate necesitățile specifice afacerii tale, continuăm cu gestionarea recenziilor, gestionarea rețelelor de socializare, creare de conținut potrivit, optimizarea motoarelor de căutare, gestionarea crizelor și monitorizarea online.
Află cum te putem ajuta completând formularul sau contactându-ne la 0755 665 603 / office@artvertising.ro.
Surse citate:
2. BrightLocal Releases 2023 Local Consumer Review Survey Results (shoutaboutus.com)
3. 12-016_a7e4a5a2-03f9-490d-b093-8f951238dba2.pdf (hbs.edu)
4. Reputation Management: What We Can Learn From Great Brand Examples (forbes.com)
Deși inflația globală este prognozată să scadă în 2024, aceasta va rămâne la nivele nesatisfăcătoare în majoritatea [...]
Agenția Artvertising a realizat Manualul de Identitate Vizuală (MIV) pentru Programul Regional Nord-Est 2021-2027, în colaborare cu [...]
Cauți un cadou corporate care să-ți definească valorile companiei și să transmită un mesaj important despre afacere? La [...]
Agenție Google Ads certificată pentru campanii PPC, Shopping, Display, Video sau Remarketing