Importanța recenziilor în creșterea vânzărilor și reputația afacerii

Importanța recenziilor în creșterea vânzărilor și reputația afacerii

Recenziile acordate unei companii pe Google, Social Media, site, marketplace-uri, rental sites, ride sharing constituie elemente actuale esențiale pentru succesul afacerii în mediul online. Cu ajutorul tehnologiei și a internetului, consumatorii au acum puterea de a influența percepția publică asupra unei companii prin recenzii și ratinguri. Acest lucru face ca managementul reputației să fie o componentă crucială a strategiei de marketing a oricărei companii.

6 consecințe ale recenziilor negative

Recenziile negative au un impact semnificativ asupra afacerii tale. Iată câteva dintre modurile în care un acestea pot afecta business-ul tău:

1. Neîncrederea în companie: Un scor negativ conduce la o lipsă de încredere din partea consumatorilor, ceea ce sporește rata de respingere a produselor/serviciilor afacerii tale.

2. Scăderea vânzărilor de produse și servicii: Chiar și un consumator care ar cumpăra de la tine, din cauza recenziilor negative, alege să achiziționeze de la concurență.

3. Utilizatorii aleg concurența în defavoarea brandului: Acest lucru atrage după sine scăderea profitabilității afacerii, în ciuda eforturilor tale de promovare.

4. Scade interesul celor care își doresc un loc de muncă în companie: Review-urile negative pot descuraja potențialii angajați să se alăture companiei tale.

5. Scade încrederea partenerilor de afaceri, inclusiv furnizori și distribuitori: Având o reputație slabă, partenerii de afaceri ezită să colaboreze, iar furnizorii nu te contactează pentru a-ți acorda discount-uri.

6. Percepție negativă asupra calității: Un scor negativ poate afecta percepția consumatorilor asupra raportului dintre calitate și preț.

Importanța managementului reputației

88% dintre consumatori au declarat că citesc recenziile pentru a determina calitatea unei afaceri locale, iar 39% fac acest lucru în mod regulat, conform raportului BrightLocal. Acesta a arătat, de asemenea, că doar 12% dintre consumatori nu citesc recenzii.

Conform Forbes, gestionarea reputației brandului este un act de echilibru. Companiile trebuie să fie mereu pregătite să răspundă eficient la crize și să construiască în mod proactiv încrederea consumatorilor. De asemenea, Forbes mai susține și că puterea recenziilor online din ultimul deceniu a învățat rapid companiile despre valoarea managementului reputației. Doar câteva recenzii negative pe Google sau alt site terț pot afecta într-un timp scurt o afacere de cinci stele.

Un studiu realizat de Harvard Business School a constatat că o creștere cu o stea în ratingul unei companii poate duce la o creștere de 5-9% a veniturilor.

Impactul reputației scăzute asupra indicatorilor de business

- 41% dintre companiile cu recenzii scăzute au înregistrat o pierdere semnificativă de venituri.

- Scăderea cifrei de afaceri este influențată de faptul că reputația unei companii reprezintă 63% din valoarea sa pe piață. Conform studiilor, 58% dintre executivi înțeleg importanța managementului reputației online.

- Vânzările sunt influențate de comportamentul clienților. Aceștia citesc în medie 10 recenzii înainte de a încredința într-o afacere și petrec peste 13 minute luând o decizie de cumpărare. În plus, aproape 70% dintre oameni au încredere în opinii de la consumatori mai mult decât în reclamele plătite, subliniind importanța recenziilor și evaluărilor online.

- Notorietatea brandului depinde de consumatori, iar aceștia menționează frecvent mărci, în medie, de 90 de ori pe săptămână. Aproximativ 54% dintre consumatori folosesc rețelele sociale pentru a cerceta produse. De asemenea, încrederea clienților este obținută doar de către 39% dintre clienți, dacă mărcile au interacționat cu ei pe platformele de social media.

Cum răspundem recenziilor negative

Dacă ai primit recenzii, comentarii sau feedback negativ, este necesar să știi cum să reacționezi. Eliminarea, ascunderea comentariilor sau răspunsurile amatoricești impactează negativ imaginea brandului pe o perioadă îndelungată.

În procesul de PR și managementul reputației există pași strategici pe care îi poți urma pentru a obține o imagine pozitivă și chiar memorabilă a brandului.

La Artvertising am dezvoltat un algoritm care identifică numărul de recenzii necesar pentru a crește probabilitatea de a obține recenzii pozitive.

Odată identificate necesitățile specifice afacerii tale, continuăm cu gestionarea recenziilor, gestionarea rețelelor de socializare, creare de conținut potrivit, optimizarea motoarelor de căutare, gestionarea crizelor și monitorizarea online.

Află cum te putem ajuta completând formularul sau contactându-ne la 0755 665 603 / office@artvertising.ro.

Solicită ofertă

Surse citate:

1. https://www.forbes.com/sites/forbesbusinesscouncil/2021/05/03/reputation-management-three-strategic-approaches-to-develop-sound-esg-policies/?sh=7f2397a43f0b

2. BrightLocal Releases 2023 Local Consumer Review Survey Results (shoutaboutus.com)

3. 12-016_a7e4a5a2-03f9-490d-b093-8f951238dba2.pdf (hbs.edu)

4. Reputation Management: What We Can Learn From Great Brand Examples (forbes.com)

ARTICOLE RECENTE

Deși inflația globală este prognozată să scadă în 2024, aceasta va rămâne la nivele nesatisfăcătoare în majoritatea [...]

Diana Dimitriu

Agenția Artvertising a realizat Manualul de Identitate Vizuală (MIV) pentru Programul Regional Nord-Est 2021-2027, în colaborare cu [...]

Magdalena Calinciuc

Cauți un cadou corporate care să-ți definească valorile companiei și să transmită un mesaj important despre afacere? La [...]

Daniel DIMIRIU

+ Toate articolele

Agenție de marketing și rebranding

Suntem o echipă formată din 10 specialiști în marketing, design și programare, cu abilitatea de a implementa cu succes campanii publicitare într-o gamă largă de industrii, incluzând FMCG, banking, sistemul de sănătate și servicii. Ne bazăm pe idei inovatoare, promptitudine și învățare continuă a evoluției mediului online în România, pentru a ne asigura că ajutăm brandurile să crească și să prospere.

Marketing și remarketing

  • Poziționare pe piață
  • Notorietate și întărirea reputației
  • Strategie de marketing

Branding de produs

Digitalizare

  • Campanii Google, Meta, Tik Tok, LinkedIn
  • Actualizare web site, magazin online
  • Creșterea numărului de comenzi
Premiu magazin online

Premii

Locul 1, Experienced & Best Mobile Practice, cele mai râvnite premii de magazinele online sunt obținute de brandul agenției noastre 3 ani consecutiv la cel mai mare eveniment de eCommerce și Digital Marketing din România.
Google Partner

Parteneri Google

Agenție Google Ads certificată pentru campanii PPC, Shopping, Display, Video sau Remarketing

Festiv Bucium
Packaging Design
Festiv Bucium
Familia Safir
Strategie de brand. Design de ambalaj
Familia Safir
Safir 25 de Ani
Design Structural. Packaging funcțional
Safir 25 de Ani
Simigeria PETRU
Branding Digital
Simigeria PETRU
Safir de poveste
Packaging corporate
Safir de poveste
Dopo Poco Gourmet
Strategie de Brand
Dopo Poco Gourmet
Safir
Graphic Design. Corporate Packaging
Safir
Proinvest Group
Web Design, Creare site
Proinvest Group
Cotnari
Strategie de Brand
Cotnari

Transformăm idei în experiențe de neuitat

Servicii AI

Blog

Descoperă culisele Artvertising prin ochii profesioniștilor care lucrează aici și experiențele provocatoare pe care le întâlnim zilnic, alături de clienții noștri care ne-au ales.

RETAILUL ÎN 2024, ÎNTRE PROVOCĂRILE ECONOMICE ȘI INFLUENȚA GENERAȚIEI Z

Retailul în 2024, între provocările economice și influența Generației Z
Deși inflația globală este prognozată să scadă în 2024, aceasta va rămâne la nivele nesatisfăcătoare în majoritatea economiilor. Retailerii se vor confrunta cu un mediu macroeconomic dificil, determinându-i să exploreze noi metode de a-și menține afacerile.
TAG: retail, strategie de marketing

MANUALUL DE IDENTITATE VIZUALĂ PENTRU PROGRAMUL REGIONAL NORD-EST 2021-2027, UN GHID EFICIENT PENTRU BENEFICIARII REGIO NORD-EST

Manualul de Identitate Vizuală pentru Programul Regional Nord-Est 2021-2027, un ghid eficient pentru beneficiarii REGIO Nord-Est
Agenția Artvertising a realizat Manualul de Identitate Vizuală (MIV) pentru Programul Regional Nord-Est 2021-2027, în colaborare cu Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Est.
TAG: miv, manual identitate vizuala