Listarea produselor în supermarketuri: ce trebuie să faci înainte de a ieși la raft?

Listarea produselor în supermarketuri: ce trebuie să faci înainte de a ieși la raft?

În articolul precedent, Marketing în FMCG și cunoașterea pieței în care vrei să activezi, am discutat puțin despre industria FMCG. Acum continuăm și încheiem cu dorința tuturor companiilor din această industrie.

Atunci când vrei să fii un jucător puternic în industria FMCG, trebuie să fie luate în considerare câteva aspecte importante:

  • Produsul pe care vrei să-l distribui – așa cum am spus în articolul precedent, în categoria FMCG se clasifică produse precum alimentele, băuturile, produsele de igienă și cosmetice. Produsul cu care vrei să te lansezi pe piață sau care completează portofoliul deja existent trebuie să îndeplinească o nevoie a consumatorilor, să răspundă cerințelor pieței și să spună o poveste.

  • Cercetarea de piață – este unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le faci înainte de a veni cu ceva pe piață. O astfel de cercetare are ca scop cunoașterea publicului, comportamentul și nevoile consumatorului, tendințele de cumpărare și consum sau concurența. Cercetarea de piață se face/actualizează constant, iar strategia de comunicare pentru produsul(ele) respectiv(e) este bazată pe această cercetare.

  • Planul de afaceri – trebuie realizat un document detaliat referitor la modul în care afacerea ta își va atinge obiectivele. Simplu, dar nu prea! Bine că există Artvertising!

  • Bugetul de marketing – vrei ca produsele tale să ajungă la consumatori? Aceștia trebuie să înțeleagă corect ceea ce transmiți, trebuie să devii un brand cu o poveste și, în același timp, trebuie să vezi ce mai face și concurența, care sunt tendințele pieței, ce faci în situații de criză etc.

Care sunt canalele comerciale ale industriei FMCG?

Super! Avem plan, avem strategie, cunoaștem piața, am văzut ce face concurența. Acum vrei să fii la raft în magazine sau supermarket-uri, nu?

Buuuun, perfect! Ne plac oamenii ambițioși, fără teamă de necunoscut!

Începem cu distribuția. Există două tipuri de producător: unul autohton și unul extern. Până să ajungă la raft, produsele trec printr-o întreagă rețea comercială de distribuție:

  1. Producătorul autohton este de două tipuri: cel care își distribuie singur marfa în retail (dacă dispune de un parc auto propriu), și cel care apelează la firmele de distribuție (zonale sau naționale) către retailul tradițional sau către industria HoReCa.

  2. Producătorul extern este cel care exportă către o societate comercială din țară, societate care devine automat importator și furnizor al retailului modern, tradițional și al industriei HoReCa.

Serviciul de listare în IKA (International Key Accounts) se adresează producătorilor și importatorilor care urmăresc să vândă produse în rețele de magazine (ex. Auchan, Kaufland, Cora etc.).

Afișarea la raft în marile lanțuri de magazine (IKA) este un lucru dorit de către orice producător, însă nu este un lucru ușor de obținut. Iar după ce se obține, trebuie să faci eforturi ca să... rămâi acolo. Vor fi situații în care produsul pur și simplu nu se va mai găsi la raft sau nu mai are prețul afișat ori va fi acoperit de alte produse din jurul lui.

Cum faci să-ți menții sau să-ți crești vânzările într-un retailer internațional? Ne găsești la numărul de telefon 0745.388.000 sau pe pagina noastră de contact www.artvertising.ro/contact.

ARTICOLE RECENTE

Deși inflația globală este prognozată să scadă în 2024, aceasta va rămâne la nivele nesatisfăcătoare în majoritatea [...]

Diana Dimitriu

Agenția Artvertising a realizat Manualul de Identitate Vizuală (MIV) pentru Programul Regional Nord-Est 2021-2027, în colaborare cu [...]

Magdalena Calinciuc

Cauți un cadou corporate care să-ți definească valorile companiei și să transmită un mesaj important despre afacere? La [...]

Daniel DIMIRIU

+ Toate articolele

Agenție de marketing și rebranding

Suntem o echipă formată din 10 specialiști în marketing, design și programare, cu abilitatea de a implementa cu succes campanii publicitare într-o gamă largă de industrii, incluzând FMCG, banking, sistemul de sănătate și servicii. Ne bazăm pe idei inovatoare, promptitudine și învățare continuă a evoluției mediului online în România, pentru a ne asigura că ajutăm brandurile să crească și să prospere.

Marketing și remarketing

  • Poziționare pe piață
  • Notorietate și întărirea reputației
  • Strategie de marketing

Branding de produs

Digitalizare

  • Campanii Google, Meta, Tik Tok, LinkedIn
  • Actualizare web site, magazin online
  • Creșterea numărului de comenzi
Premiu magazin online

Premii

Locul 1, Experienced & Best Mobile Practice, cele mai râvnite premii de magazinele online sunt obținute de brandul agenției noastre 3 ani consecutiv la cel mai mare eveniment de eCommerce și Digital Marketing din România.
Google Partner

Parteneri Google

Agenție Google Ads certificată pentru campanii PPC, Shopping, Display, Video sau Remarketing

Festiv Bucium
Packaging Design
Festiv Bucium
Familia Safir
Strategie de brand. Design de ambalaj
Familia Safir
Safir 25 de Ani
Design Structural. Packaging funcțional
Safir 25 de Ani
Simigeria PETRU
Branding Digital
Simigeria PETRU
Safir de poveste
Packaging corporate
Safir de poveste
Dopo Poco Gourmet
Strategie de Brand
Dopo Poco Gourmet
Safir
Graphic Design. Corporate Packaging
Safir
Proinvest Group
Web Design, Creare site
Proinvest Group
Cotnari
Strategie de Brand
Cotnari

Transformăm idei în experiențe de neuitat

Servicii AI

Blog

Descoperă culisele Artvertising prin ochii profesioniștilor care lucrează aici și experiențele provocatoare pe care le întâlnim zilnic, alături de clienții noștri care ne-au ales.

RETAILUL ÎN 2024, ÎNTRE PROVOCĂRILE ECONOMICE ȘI INFLUENȚA GENERAȚIEI Z

Retailul în 2024, între provocările economice și influența Generației Z
Deși inflația globală este prognozată să scadă în 2024, aceasta va rămâne la nivele nesatisfăcătoare în majoritatea economiilor. Retailerii se vor confrunta cu un mediu macroeconomic dificil, determinându-i să exploreze noi metode de a-și menține afacerile.
TAG: retail, strategie de marketing

MANUALUL DE IDENTITATE VIZUALĂ PENTRU PROGRAMUL REGIONAL NORD-EST 2021-2027, UN GHID EFICIENT PENTRU BENEFICIARII REGIO NORD-EST

Manualul de Identitate Vizuală pentru Programul Regional Nord-Est 2021-2027, un ghid eficient pentru beneficiarii REGIO Nord-Est
Agenția Artvertising a realizat Manualul de Identitate Vizuală (MIV) pentru Programul Regional Nord-Est 2021-2027, în colaborare cu Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Est.
TAG: miv, manual identitate vizuala