Strategii de brand: Branding Umbrela (Familie de produse)

Strategii de brand: Branding Umbrela (Familie de produse)

Umbrella Branding este folosită pentru a oferi uniformitate liniilor de produse prin gruparea lor sub un singur nume de brand, cu scopul de a le face mult mai ușor de identificat și, prin urmare, de a sprijini comercializarea acestora.

Toate produsele sub aceeași umbrelă corporativă numită masterbrand, care oferă structura și credibilitatea, sunt de așteptat să aibă o calitate uniformă și experiență de utilizare, prin urmare toate produsele care poartă marca-mamă trebuie să aibă aceleași standarde înalte de calitate.

Factorii care pot determina impactul unui brand umbrelă includ:

- gradul de similitudine a produselor care intră sub umbrela corporativă (de exemplu, dacă produsele pot acționa ca înlocuitori pentru fiecare alte produse);

- valoarea capitalului de brand - brand equity (de exemplu, dacă marca produsului este cunoscută pe piața de produse, în magazine).

Gradul de similitudine se identifică prin determinarea caracteristicilor produselor raportate nevoilor de consum. Consumatorii tind să clasifice produsele asociindu-le branduri și experiențe din trecut cu mărci speciale (stocate în memoria lor drept categorie), cu scopul de a se sustrage confuzia inițială cauzată de alegerea largă de produse care sunt prezentate.

Informații noi cu privire la anumite produse sunt clasificate în diferite secțiuni, cum ar fi clasa de produs (e.g. băuturi) și de brand (e.g. Coca-Cola) și apoi depozitate. Ulterior, consumatorii evaluează calitatea produsului, prin experiențele trecute cu produsele brand-ului, precum și capitalul de brand.

Consumatorii tind să evalueze noi produse cu brand equity pozitiv, de asemenea și în cazul produselor extinse. De exemplu, presupunând că au avut experiențe satisfăcătoare în trecut cu produsele companiei, în cazul în care compania va dezvolta și va vrea să vândă o versiune nouă a unui produs, consumatorii le-ar considera de calitate superioară mai degrabă decât în cazul în care compania ar produce un produs diferit (eventual din alt domeniu/categorie).

Beneficiile unei strategii de tip brand-umbrelă

Branding Umbrella a devenit o practică de marketing populară, utilizată de companii. O astfel de practică de marketing poate crea eficiență în publicitate prin costurile reduse de dezvoltare de brand.

Această strategie reduce costurile de marketing ale unei firme datorită asocierilor pe care o fac consumatorii: aceștia recunosc deja marca, iar realizarea de produse noi este mai ușoară de realizat.

Prin urmare, intrarea pe piață pentru produsele umbrelă de marcă este relativ ieftină, deoarece brandurile de renume pot profita de eforturile de marketing din trecut.

În plus, o companie beneficiază de eficiență în publicitate de la umbrela de brand care se concentrează pe promovarea unui singur brand, mai degrabă, decât cele mai multe. În plus, utilizarea umbrelei nu împiedică companiile să pună în aplicare alte metode de extensie de brand care să le permită să rămână flexibile cu strategii de marketing.

În cele din urmă, succesul umbrelei de produs de marcă poate fi transferat la alte produse sub aceeași umbrelă ca urmare a unui brand equity pozitiv.

Riscurile în utilizarea strategiei de tip umbrelă

Un risc major de a utiliza umbrela este promovarea de noi produse în cazul în care compania nu are un brand equity puternic.

În al doilea rând, experiența consumatorului cu o umbrelă de marcă poate afecta percepția lor pentru alte produse și servicii care intră sub aceeași umbrelă corporativă, precum și brandul în sine.

Prin urmare, dacă o umbrelă de marcă nu satisface așteptările consumatorului, alte produse comercializate sub aceeași marcă sunt, de asemenea, susceptibile de a suferi. Astfel, compania ar putea duce un brand la capitaluri proprii negative (de asemenea, cunoscut sub numele de diluare brand equity).

În al treilea rând, umbrela brandului este benefică doar atunci când se face promovarea produselor înrudite, prin care consumatorii ar putea recunoaște brandul.

În cele din urmă, canibalizarea (reducerea volumului de vânzări din cauza introducerii unui nou produs de aceeași companie) poate avea ca rezultat, atunci când produse conexe introduse sub aceeași marcă corporativă concurează intern și conduc consumatorii să aleagă între produsele din aceeași marcă, oprirea de investiții viitoare în crearea de produse din aceeași linie de produse sub umbrela companiei.

ARTICOLE RECENTE

Deși inflația globală este prognozată să scadă în 2024, aceasta va rămâne la nivele nesatisfăcătoare în majoritatea [...]

Diana Dimitriu

Agenția Artvertising a realizat Manualul de Identitate Vizuală (MIV) pentru Programul Regional Nord-Est 2021-2027, în colaborare cu [...]

Magdalena Calinciuc

Cauți un cadou corporate care să-ți definească valorile companiei și să transmită un mesaj important despre afacere? La [...]

Daniel DIMIRIU

+ Toate articolele

Agenție de marketing și rebranding

Suntem o echipă formată din 10 specialiști în marketing, design și programare, cu abilitatea de a implementa cu succes campanii publicitare într-o gamă largă de industrii, incluzând FMCG, banking, sistemul de sănătate și servicii. Ne bazăm pe idei inovatoare, promptitudine și învățare continuă a evoluției mediului online în România, pentru a ne asigura că ajutăm brandurile să crească și să prospere.

Marketing și remarketing

  • Poziționare pe piață
  • Notorietate și întărirea reputației
  • Strategie de marketing

Branding de produs

Digitalizare

  • Campanii Google, Meta, Tik Tok, LinkedIn
  • Actualizare web site, magazin online
  • Creșterea numărului de comenzi
Premiu magazin online

Premii

Locul 1, Experienced & Best Mobile Practice, cele mai râvnite premii de magazinele online sunt obținute de brandul agenției noastre 3 ani consecutiv la cel mai mare eveniment de eCommerce și Digital Marketing din România.
Google Partner

Parteneri Google

Agenție Google Ads certificată pentru campanii PPC, Shopping, Display, Video sau Remarketing

Festiv Bucium
Packaging Design
Festiv Bucium
Familia Safir
Strategie de brand. Design de ambalaj
Familia Safir
Safir 25 de Ani
Design Structural. Packaging funcțional
Safir 25 de Ani
Simigeria PETRU
Branding Digital
Simigeria PETRU
Safir de poveste
Packaging corporate
Safir de poveste
Dopo Poco Gourmet
Strategie de Brand
Dopo Poco Gourmet
Safir
Graphic Design. Corporate Packaging
Safir
Proinvest Group
Web Design, Creare site
Proinvest Group
Cotnari
Strategie de Brand
Cotnari

Transformăm idei în experiențe de neuitat

Servicii AI

Blog

Descoperă culisele Artvertising prin ochii profesioniștilor care lucrează aici și experiențele provocatoare pe care le întâlnim zilnic, alături de clienții noștri care ne-au ales.

RETAILUL ÎN 2024, ÎNTRE PROVOCĂRILE ECONOMICE ȘI INFLUENȚA GENERAȚIEI Z

Retailul în 2024, între provocările economice și influența Generației Z
Deși inflația globală este prognozată să scadă în 2024, aceasta va rămâne la nivele nesatisfăcătoare în majoritatea economiilor. Retailerii se vor confrunta cu un mediu macroeconomic dificil, determinându-i să exploreze noi metode de a-și menține afacerile.
TAG: retail, strategie de marketing

MANUALUL DE IDENTITATE VIZUALĂ PENTRU PROGRAMUL REGIONAL NORD-EST 2021-2027, UN GHID EFICIENT PENTRU BENEFICIARII REGIO NORD-EST

Manualul de Identitate Vizuală pentru Programul Regional Nord-Est 2021-2027, un ghid eficient pentru beneficiarii REGIO Nord-Est
Agenția Artvertising a realizat Manualul de Identitate Vizuală (MIV) pentru Programul Regional Nord-Est 2021-2027, în colaborare cu Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Est.
TAG: miv, manual identitate vizuala