Strategia de marketing este un proces de analiză și evaluare a pieței în care activează compania și contribuie la îndeplinirea obiectivelor companiei. În funcție de poziția fiecărei companii există o serie de modalități generice de categorisire a strategiilor de la Leader (lider) Challenger (candidat), Follower (discipol) la Nicher (de nișă).
Strategia de marketing este un plan consistent care trasează tacticile de marketing, acțiunile planificate și implementate. Principalul rol al strategiei de marketing este de a orienta și de a coordona toate activitățile de marketing ale unei companii pentru a atinge obiectivele stabilite.
Strategia de marketing identifică direcțiile și obiectivele pe termen scurt și lung ale unei afaceri. Ea ajută la identificarea piețelor țintă și la dezvoltarea unor mesaje și produse/servicii adaptate pentru a satisface nevoile și preferințele segmentelor respective. O strategie eficientă de marketing creează un plan pentru a diferenția produsele/serviciile companiei de cele ale competitorilor și ajută la alocarea eficientă a resurselor pentru a maximiza rezultatele și pentru a minimiza costurile în implementarea planurilor de marketing.
În funcție de poziția fiecărei companii și piața pe care activează, în general consumatorii sau companiile, strategia de marketing vizează mediul online și/sau offline. În funcție de nevoile companiei există mai multe tipuri de strategii:
Marketing tradițional – materiale de comunicare (broșuri, cataloage, ambalaje), radio, TV, târguri, evenimente.
Strategie Social Media Marketing - strategie pentru creșterea organică, strategie de ads, modul de comunicare și planul editorial
Strategie Marketing Communication - comunicarea de marketing care atrage atenția consumatorilor prin mesajul transmis
Strategie Content Marketing - creare de conținut unitar și atractiv pentru materialele de comunicare
Strategie Inbound Marketing - creare de conținut valoros, pentru organic și ads
Strategie de Marketing Digital - pentru creșterea vizibilității în mediul online
Strategia SEO - pentru ocuparea primelor poziții în motoarele de căutare
Strategie E-mail Marketing - pentru newslettere și alerte